Als ervaren kracht in de optiekwinkel staat u dicht naast de contactlensspecialist. U mag echter geen lenzen aanmeten. Het adviseren van contactlenzen als kijkoplossing naast brillen is voor u als opticien (i.o.) en ervaren verkoopadviseur daarentegen een mooie uitdaging. U vormt daarmee een belangrijke schakel tussen de lenzenspecialist en uw klant. Het is uw taak de klant zo goed mogelijk te adviseren, zodat deze samen met u het best
mogelijke optische hulpmiddel kan kiezen. Het bespreekbaar maken van contactlenzen tijdens een refractie leidt in de praktijk direct tot meer lenzenverkoop.
Onze ‘Communicatie & Verkooptraining Gevorderden’ geeft naast het nodige inzicht in de huidige contactlenzenmarkt handvatten waarmee u op een andere manier met uw klanten kunt praten over contactlenzen. Daarnaast verdiepen we uw kennis van het oog, zetten we de mogelijkheden van optische correcties uiteen en geven we tips & tricks die u direct in de praktijk kunt brengen. Bovendien gaan we in op de verkoop van additionele artikelen.
In kleine groepen geven we nieuwe inzichten en tools om gemakkelijker met uw klanten om te gaan én we presenteren een leuk inzicht over wat u denkt te zien.
‘Contactlenzen leiden naar de ultieme manier van ‘vrij’ kijken’
‘Hoe word ik de beste gesprekspartner voor mijn klant?’
‘Van refractioneren naar adviseren’