Customer Journey

Contactlensdragers zijn belangrijk voor de optiek. Niet alleen doordat ze een belangrijk deel van de omzet vertegenwoordigen, maar ook omdat ze jaarlijks meer uitgeven en loyaler zijn dan brildragers. En het jaar 2020 heeft geleerd dat ze zorgen voor een continue en gegarandeerde maandelijkse omzetstroom. Redenen genoeg om bestaande dragers tevreden te houden en nieuwe dragers te creeren. Het blijkt in deze tijd echter moeilijker om een afspraak in de winkel te maken; en bijna de helft van consumenten heeft een afspraak voor een oogmeting of contactlens controle uitgesteld. Er is ook minder tijd en aandacht voor het aanpassen van nieuwe dragers . Dit is een bedreiging op de langere termijn voor de categorie.

 

 

Er is een duidelijke behoefte bij consumenten voor structurele aanpassingen in hun shopper journey. Minder winkelbezoeken en meer gemak, maar toch de zorg die ze van hun opticien verwachten. Zo heeft bijvoorbeeld 30% van de contactlens dragers gebruik gemaakt van zorg op afstand. Deze tijd geeft juist een kans om winstgevendheid te verbeteren en de loyaliteit van uw contactlensdragers te vergroten. Hieronder vindt u een aantal links die u hierbij kunnen helpen, en uiteraard kunt u altijd contact opnemen met uw CooperVision BDM om u hierbij te ondersteunen.

 

 

 

Ontdek in de video hoe u Triage op afstand kunt verlenen:

 

 

Download hier tips en vragen voor een succesvolle teleconsult:

Leer meer over het geven van nazorg en het creeren van loyale klanten in deze video

 

 

 

Bekijk ook deze handige links om u te ondersteunen bij het inrichten van een veilige, effieciente customer journey.