Tevredenheidsgarantie

CooperVision wil u helpen om uw klanten makkelijker kennis te laten maken met ons portfolio van silicone hydrogel dag- en maandlenzen. Om eventuele drempels bij de consument weg te nemen, bieden wij momenteel een tevredenheidsgarantie op onze silicone hydrogel daglenzen en maandlenzen aan. De consument heeft hierbij de mogelijkheid om zijn gekochte voorraad terug te brengen naar het punt van aankoop en hier het volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Door middel van point of sale materiaal kunt u deze actie in uw winkel zichtbaar maken naar uw klanten.

Hieraan zijn natuurlijk een aantal voorwaarden verbonden die u in de bijlage terug kan lezen. Er zijn ook een groot aantal voordelen voor u als professional die u helpen in uw omzet en relatie met de klant.


De voordelen:

• U straalt als oogzorgspecialist een meer professionele indruk uit door sferische, torische en multifocale lenzen niet meer te laten “passen” of “proberen”, maar deze direct voor te schrijven met een garantie: u weet welke lens het beste bij uw klant past! Gebruik hierbij OptiExpert™, een gratis en multifunctionele app met gemakkelijk te gebruiken multifocale en torische calculatoren.

• U kunt uw klant langer silicone hydrogel dag- en maandlenzen laten proberen dan normaal met een trial pack.

• U gaat direct over tot verkoop! Geen paslenzen meer die geen omzet in de kassa brengen, maar direct een consument uw producten laten kopen. Tevens bespaart u op verzendkosten die worden aangerekend bij orders onder de €30.

• Als een consument terugkomt met een product, heeft u direct een nieuw moment om hem/haar te helpen. U kunt vragen waarom de consument niet tevreden was en een alternatief bieden. Een extra moment voor u om te voorkomen dat deze consument een drop-out zal worden die u niet meer terugziet.

• Deze service kost u niets! Alle producten die u via deze garantie terugkrijgt worden door CooperVision vergoed in de vorm van een creditering.

• De garantie biedt u een extra manier om service te verlenen en persoonlijk contact met uw consument op te bouwen. Bij het geven van deze garantie vertrouwen wij op de kwaliteit van onze lenzen en uw kwaliteiten als oogzorgspecialist!


Wij vertrouwen erop u hiermee een manier te geven om eventuele drempels bij uw klant weg te nemen voor het ervaren van dag- en maandlenzen van de nieuwste generatie silicone hydrogel materiaal.

Interesse? Klik op onderstaande button of neem contact op met uw CooperVision Business Development Manager. Meld u vandaag nog aan.

 


Voorwaarden voor het aanbod

• Aanvraag indienen via eCommerce. Nadat de retour is goedgekeurd, zal de vergoeding door middel van een terugbetaling direct plaatsvinden. Controle volgt later steekproefsgewijs. U kunt te allen tijde een nieuwe bestelling plaatsen.

• Aanbod alleen geldig voor aankopen gedaan in de Benelux (Belgie, Nederland en Luxemburg).

• Terugbetaling van de aankoop gebeurt op basis van het ingevulde en getekende aanvraagformulier dat CooperVision beschikbaar stelt aan optiekwinkels, in combinatie met de originele kassabon en het restant van de lenzenverpakking (inclusief blisters).

• De retournering moet gedaan worden bij de winkel waar de initiele aankoop heeft plaats gevonden.

• Aanvragen die niet leesbaar, incompleet, vervalst of met foutieve gegevens worden ingediend, worden niet in behandeling genomen. Bij bewuste misleiding behoudt CooperVision zich het recht voor om winkeliers van de tevredenheidsgarantie uit te sluiten.

• De geldelijke teruggave wordt door de winkel direct aan de consument vergoed. CooperVision vergoedt de winkel, op basis van de correct ingevulde aanvraag via eCommerce (incl. restant verpakking incl. blisters).

• Eventuele aanpas- en verzendkosten worden niet vergoed.

 


Aanvullende voorwaarden, specifiek voor het aanbod van daglenzen

• Aanbod geldig voor aankoop van een (1) maand (2x 30-pack) sferische, torische of multifocale silicone hydrogel daglenzen uit het branded, housebrand of S1ngles Partnerbrand assortiment van CooperVision bij deelnemende optiek winkels. CooperVision houdt zich het recht voor de duur van de garantie aan te passen als zij dat wenselijk acht.

• De volgende producten zijn uitgesloten: Proclear® 1 day, Proclear® 1 day multifocal, Biomedics® 1 day Extra en Biomedics® 1 day Extra toric.

• Om in aanmerking te komen voor de vergoeding, moet de contactlensdrager minimaal een en maximaal twee 30-packs daglenzen inleveren bij de winkel waar hij deze gekocht heeft, waarbij maximaal 10 en minimaal 5 lenzen geopend en/of gebruikt mogen zijn per pack. De consument krijgt alleen de waarde van de ingeleverde 30-packs terug.

 


Aanvullende voorwaarden, specifiek voor het aanbod van maandlenzen

• Aanbod geldig voor aankoop van een half jaar (2x 6-pack) sferische, torische en multifocale maandlenzen uit het branded of housebrand assortiment van CooperVision bij deelnemende optiekwinkels.

• De volgende producten zijn uitgesloten: Biofinity® XR, Biofinity® XR toric, Biofinity® toric multifocal, clariti® XR toric, Proclear® XR toric, Proclear® XR multifocal, Proclear® multifocal toric.

• Om in aanmerking te komen voor de vergoeding, moet de contactlensdrager een 6-pack maandlenzen inleveren bij de winkel waar deze gekocht is, waarbij maximaal 1 lens ontbreekt en/of gebruikt is per pack. De consument krijgt alleen de waarde van de ingeleverde 6-packs terug.

 


Instructies contactlensaanpasser

1. Ga naar het CooperVision eCommerce platform

2. Vraag een Retournummer (RMA) aan en kies voor reden retour ‘Tevredenheidsgarantie’

3. Verpak de resterende lenzen, voeg het “Aanvraagformulier Tevredenheidsgarantie contactlensdrager” toe en label het pakket met het adreslabel waar het RMA-nummer goed zichtbaar is

4. De producten zullen bij de volgende facturatieronde worden gecrediteerd.

 


Conform de wet op de bescherming van persoonsgegevens, worden de verstrekte gegevens uitsluitend gebruikt ter controle van de rechtvaardigheid van de vergoedingsaanvraag en ter uitvoering van deze vergoeding. Daarna worden de persoonsgegevens vernietigd. De gegevens worden niet doorgegeven

aan derde partijen. De redenen voor de aanvraag van de vergoeding worden geanonimiseerd bewaard voor kwaliteitsdoeleinden. CooperVision behoudt het recht om de voorwaarden van de tevredenheidsgarantie te allen tijde aan te passen zoals zij dit geschikt acht, zonder daarover vooraf te moeten communiceren. Contactlensdragers en optiekwinkels kunnen altijd de laatste versie van de voorwaarden vinden op de website. Bij misbruik behoudt CooperVision het recht voor deelnemende opticiens uit te sluiten van de actie.