Practitioner Multifocal

 
Ontdek het potentieel van multifocale contactlenzen.
De toename van presbyopie kan de contactlenzencategorie doen groeien.
45+
Gemiddelde leeftijd waarop presbyopie begint.1
Meer dan
33%
van de wereldbevolking zal 45+ zijn in 2030.1
Dit betekent dat
2,8 miljard
mensen een aan presbyopie gerelateerde oogzorgoplossing nodig zullen hebben.1
Europa kent één van de snelst vergrijzende
bevolkingsgroepen ter wereld.2
Als onderdeel van het CooperVision Consumer Insight Programme hebben we een enquête gehouden onder mensen tussen de 40 en 65 jaar oud. De deelnemers kwamen uit verschillende groepen, waaronder mensen die al contactlenzen dragen, mensen met een bril en mensen die nog geen zichtcorrectie gebruiken. Het doel van de enquête was om inzicht te krijgen in hoe bekend mensen zijn met presbyopie, hun houding ten opzichte van deze oogconditie, en of ze overwegen om multifocale contactlenzen te gebruiken voor zichtcorrectie.
Er is een laag bewustzijn bij de consument betreft presbyopie.

50%
van de 40-65-jarigen zijn niet bekend met de term presbyopie.3
60%
van de 40-65-jarigen, die bekend is met de term presbyopie, vinden dat er niet genoeg wordt gecommuniceerd over de aandoening 4.
11%
van de 40-65-jarigen krijgt informatie over presbyopie van hun oogzorgsspecialist voordat zij symptomen ervaren.4
 
Het is tijd voor een gesprek over presbyopie.

Van oogzorgspecialisten en optiekwinkels wordt verwacht dat ze een belangrijke bron zijn voor informatie over presbyopie5 en ondanks hun lage bewustzijn van de aandoening,3 zijn beginnende presbyopen zich terdege bewust van hun symptomen3 en, voor de meerderheid die nieuw is met presbyopie, wordt het gezien als een natuurlijk onderdeel van het ouder worden en kan het positieve emoties oproepen. 6
De opportuniteit van multifocale contactlenzen.

Het overzetten van zowel bestaande contactlensdragers presbyopie als beginnende presbyopen naar multifocale contactlenzen biedt een aanzienlijke groeikans voor een praktijk, vooral omdat deze twee groepen openstaan voor het proberen van multifocale contactlenzen.
Omdat ze nog nooit hebben geprobeerd, zou
50%
van de 40- tot 54-jarigen overwegen om multifocale contactlenzen te dragen wanneer ze correctie voor presbyopie nodig hebben. 7
73%
van de 40- tot 54-jarigen die sferische contactlenzen dragen, zou multifocale contactlenzen overwegen wanneer zij een correctie voor presbyopie nodig hebben.8
Daarom vormen bestaande dragers van sferische contactlenzen de beste opportuniteit om multifocale contactlenzen te dragen.
 
geef consumenten de mogelijkheid van multifocale contactlenzen.

69%
is het ermee eens dat de oogzorgspecialist hen zou moeten informeren over multifocale contactlenzen als optie zodra ze symptomen van presbyopie ervaren.9
Oogzorgspecialisten spelen hierbij een belangrijke rol. Er schuilt een grote opportuniteit in het creëren van meer bewustzijn voor multifocale contactlenzen als een optie voor presbyopie, vooral gezien het feit dat de hogere prijs per lens binnen het multifocale segment ook de uitgaven per drager kan verhogen.

 
Wat te doen in de praktijk.

  Praat open over presbyopie en voer meer gesprekken over multifocale contactlenzen.
Beginnende presbyopen zien de symptomen van presbyopie als een natuurlijk onderdeel van het ouder worden6 en verwachten van oogzorgspecialisten dat zij hun primaire bron zijn voor informatie over presbyopie.3 Eén op de twee klanten zal multifocale contactlenzen overwegen om zijn/haar presbyopie te corrigeren.7

  Wees specifiek in welke klanten je benadert.
Bestaande sferische contactlensdragers tonen een grote bereidheid om contactlenzen uit te proberen8 met lage instapdrempels, omdat ze al succesvol contactlenzen dragen. Door hun ervaring met het gebruiken van contactlenzen hebben ze meer kans om succesvol te dragen dan nieuwe contactlensdragers10. Ze zouden volledig kunnen stoppen met het dragen van contactlenzen als niet aan hun zichtbehoeften wordt voldaan.

  Neem uw klanten mee op het multifocale contactlenzentraject en zorg voor een échte contactlenservaring.
Ondersteun klanten tijdens de eerste weken van het dragen aan de hand van informatiemateriaal, vervolgtelefoontjes en nazorgafspraken.
Maak optimaal gebruik van deze opportuniteit met multifocale contactlenzen van CooperVision.
Embrosa - Social Media Advertsing
Embrosa helpt optiekwinkels om te communiceren op social media, voornamelijk over de merken die zij verkopen in de winkel.

Dit doet Embrosa door, op verzoek van merken, advertentiecampagnes hyperlokaal te publiceren op pagina's van optiekwinkels.

En Embrosa ondersteunt ook door deelbare social media berichten beschikbaar te maken in de Embrosa App. "

 
Maak kennis met de campagne voor presbyopen
Ter ondersteuning bij het aantrekken en behouden van presbyopen contactiensdragers hebben wij een uitgebreid programma ontwikkeld met training, hulpmiddelen en promotionele marketingmiddelen. De campagne voor presbyopen is speciaal voor u ontwikkeld en biedt toegankelijke oplossingen om u een echt zakelijk voordeel te bieden.
TRAININGSONDERSTEUNING
om u te helpen praten over contactlenzen met presbyopen.
MARKETING PORTAAL
Zichtbaarheid in uw winkel en online!
PartnerBrand
Alle cijfers, tenzij anders vermeld, zijn afkomstig van onderzoek uitgevoerd met Verve. De totale steekproef bestond uit 4.053 volwassenen in de leeftijd van 40 tot 65 jaar (33% 40-44, 36% 42-55, 20% 53-59, 11% 60-65 en een mix van vrouwen/mannen (60/40), 1.004 in Frankrijk, 998 in Duitsland, 1011 in Italië en 1.093 in het VK). Er waren personen die geen contactlenzen meer droegen (755), die momenteel multifocale contactlenzen dragen (484), die geen zichtcorrectie nodig hebben (841), die unifocale contactlenzen dragen (849) en die momenteel een multifocale bril dragen, maar geen contactlenzen (1760). Het veldwerk werd uitgevoerd in november 2020 via een online panel.

1. CooperVision data on file 2020. Ageing Population and its Impact on Eyewear, Euromonitor report briefing, September 2020
2. CooperVision data on file 2021; Prescribing trend data 2003-2019, Australia, Canada, Japan, Netherlands, Norway, UK, USA.
3. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 4053 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. France (1004); Germany (998); Italy (1011); UK (1040).
4. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 3406 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. France (972); Germany (718); Italy (944); UK (772).
5. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 4053 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. France (1004); Germany (998); Italy (1011); UK (1040). Source of information expectations levels varied broadly by market for n their optical store - France = 31%, Germany = 35%, Italy = 39%, UK = 27%.
6. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 647 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. All unaware of Presbyopia. France (32); Germany (280); Italy (67); UK (268).
7. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 2534 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. All those who have never tried multifocal contact lenses France (720); Germany (600); Italy (694); UK (520).
8. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 692 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. All those who have never tried multifocal contact lenses France (175), Germany (171), Italy (186), UK (160).
9. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 3080 consumers aged 40-54 years, Verve, December 2020. UK (713); Italy (844); France (837); Germany (695).
10. Sulley A, Young G, Hunt C. Factors in the success of new contact lens wearers. Cont Lens Anterior Eye. 2017 Feb;40(1):15-24.